S ciljem da se dobrinese reformi obrazovnog sistema u Bosni i Hercegovini, Program za obrazovanje Fonda otvoreno društvo BiH podržao je i objavio niz publikacije kojima se daje analiza trenutnog stanja u obrazovnim politikama, te se određuju smjernice i preporuke za uređenje istog prema savremenim standardima i kriterijima.
Dio publikacija se tiče analize udžbenika koji se koriste u školama. Takve analize su su pokazale da se u školama ne govori o univerzalnim ljudskim vrijednostima, niti se iste štite, dok su, sa druge strane, u prvom planu nacionalni i partikularni interesi.
Osim analize udžbenika, zbog specifičnosti društvenog konteksta, dio publikacija analizira i daje preporuke kako se treba odvijati religijska nastava, komparirajući ovdašnje stanje sa drugim evropskim zemljama.
Publikacije sadrže niz istraživanja (ispitivanje stavova roditelja i učenika o nastavnim planovima i programima i vrijednostima koje se promoviraju, istraživanje stanja po pitanju privatnih instrukcija, itd).
Akcenat je stavljen i na pitanje kolektivnog pamćenja i načinu na koji će nastava historije izučavati događaje iz bliže prošlosti, s akcentom na raspad Jugoslavije i rat koji je uslijedio.